Door op 2 mei 2013

Gezellige 1 mei-viering

Gisteren was de Dag van de Arbeid en dat werd gevierd. Er werden rozen rondgebracht aan onze oudere leden en we hadden een gezellige avond in Zuidbroek als afsluiting van de dag. Onze gastspreker was Henk Nijboer, tweede kamerlid, die ons vertelde over partij-idealen, het congres en hoe hij zelf in de politiek staat. Er werden vragen gesteld, gezellig geborreld en de muziek werd verzorgd door Gezinus Alders. Ook hadden we twee jubilarissen (Annie Meuken-Oldenburger en Wibo Gruben) die van de afdeling een biografie kregen over de beroemde Pieter Jelles Troelstra. Ook werd Harrie Loots gisteren onderscheiden omdat hij al 25 jaar bij de partij is. Onze voorzitter Bé Hooijer gaf hem een speldje en een roos als blijk van dank. Al met al was het gisteren een mooie dag al viel de opkomst in Zuidbroek een beetje tegen. We werken er naar toe om volgend jaar een volle zaal te hebben met nog meer activiteiten zodat we van de 1 mei-viering echt weer een groots feest kunnen maken.

Door Herman Loots