Door op 15 november 2013

Groningen HartVeilig

Enige tijd geleden heeft de fractie van de PvdA een motie ingediend om deel te nemen aan het initiatief Groningen HartVeilig. Binnenkort wordt dit gestart in Menterwolde. Doet u ook mee?

Graag onderstaand doormailen aan inwoners van de gemeente Menterwolde.   Geachte hulpverlener, Samen met de Gemeente Menterwolde organiseert Stichting Groningen HartVeilig op 15 en 16 november een reanimatie-estafette in Muntendam. In deze mail vindt u hierover alle informatie en een link om u voor deze estafette aan te melden. Vrijdagavond 15 november begint de estafette met een voorlichtingsavond in het gemeentehuis te Muntendam. Tijdens deze avond komen alle aspecten van de burgerhulpverlening aan de orde. Gezien het belang van deze informatie voor elke burgerhulpverlener bevelen wij deze avond van harte bij u aan! Aanvangstijd: 19.30 uur. Zaterdagochtend 16 november wordt in het gemeentehuis de gratis reanimatie/AED-cursus gegeven (heeft u al een cursus gevolgd, dan bent u welkom om 12.00 uur op de lunch en de 6-minutentraining). De start is precies om 09.00 uur. Zorg dat u een kwartier voor tijd aanwezig bent om het deelnameformulier in te vullen. De start is plenair en vervolgens zal er in meerdere groepen getraind worden. De lunch is van 12.00-13.00 uur. Tijdens de lunch is er (voor de mensen die dat willen) ook nog ruime gelegenheid om te oefenen. Vanaf 13.00 uur beginnen de 6-minutentrainingen. Op verschillende locaties in Muntendam ligt een reanimatiepop waarbij ook een instructeur en een LOTUS-slachtoffer aanwezig zijn. De bedoeling van deze training is dat u werkelijk gaat ervaren wat het betekent om binnen 6-minuten ergens in Muntendam/gemeente Menterwolde een reanimatie op te moeten starten. Deze training bootst voor een groot gedeelte de realiteit na. Om 14.30 eindigt de estafette weer in het gemeentehuis met de uitreiking van de certificaten en de reanimatiehesjes. Hierbij is, onder het genot van een drankje, ook ruime gelegenheid om na te praten over de ervaringen van de praktijktraining. De gehele estafette is gratis, inclusief de lunch en wordt mede mogelijk gemaakt door de gemeente Menterwolde. Van harte welkom! Aanmelden voor deze estafette kan door onderstaande link te knippen en plakken of door naar de site van Groningen HartVeilig te gaan. http://www.groningenhartveilig.nl/index.php/component/chronoforms/?tmpl=component&chronoform=Aanmelden-6minutentrainingen-en-estafettes  Geef op dit formulier duidelijk aan welke onderdelen van de estafette u graag zou willen volgen.

Met vriendelijke groet,

Team GroningenZwarte harten (kaartspel)HartVeilig 06-33103355 info@groningenhartveilig.nl www.groningenhartveilig.nl